محمد نادری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که در مجری گری و صداپیشگی نیز مشغول کار است با مجموعه «شمعدونی» دیده شد و در آثاری چون «دنگ و فنگ روزگار» ، «لیسانسه ها 2»، «خودخواسته»، «افسانه هزارپایان» هنرآفرینی کرد. نادری در سال گذشته فعالیت چشمگیری داشت که به همین بهانه با او به واسطه روز های پایانی سال و نزدیک شدن به بهار 1401 گپ و گفتی زدیم تا از حال و احوال این روز ها و برنامه هایی که برای سال جدید دارد بشنویم که خواندن این گفت و گو خالی از لطف نیست.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
محمد نادری بازیگر، فیلمنامه نویس، مجری و صدا پیشه به عنوان اولین کار تلویزیونیاش در سریال «شمعدونی» به ایفای نقش پرداخت که با این سریال به شهرت رسید و بعد از آن نیز با حضور در مجموعه تلویزیونی «دورهمی» به محبوبیت رسید.
این بازیگر در طی سال های طولانی به کار تئاتر نیز مشغول بوده است و آثار بی چون و چرایی هم در حوزه تئاتر و هم در حوزه های سینما و تلویزیون از خود به جا گذاشته است. او که در کارنامه هنری اش در حوزه تئاتر آثار ارزشمندی چون «طپانچه خانم»، «مرثیهای برای یک دراکولا»، «سقوط در کوه مورگان»، «طوفان»، «پینوکیو» و در حوزه سینما و تلویزیون چون «هزارپا»، «صحنه زنی»، «پاستا ریونی»، «دنگ و فنگ روزگار»، «شمعدونی»، «لیسانسه ها 2» و.... دیده می شود در گفت و گویی نوروزی با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا در خصوص اینکه سال گذشته را چگونه پشت سر گذاشته است و چه برنامه هایی در دست داشت گفت: سال گذشته با وجود کرونا نه تنها من بلکه تمام مردم ایران درگیر این ویروس منحوس شدند و بسیاری از کار ها مختل و تعطیل شد. من در سال پیش مشغول بازی در فیلم سینمایی «صحنه زنی» بودم و اواخر سال 1400 نیز دو سریال به نام های «اسپینجر» به کارگردانی علیرضا کریم زاده و «خودخواسته» به کارگردانی علیرضا بذرافشان کلید خورد که سریال «اسپینجر» در سال 1401 به پخش می رسد و سریال «خودخواسته» نیز در این روز های پایانی سال در حال پخش از شبکه یک سیما است.
بازیگر «شمعدونی» در پاسخ به این سوال که چه برنامه حرفه ای برای سال جدید دارد و قرار است چه کار هایی انجام دهد بیان کرد: در بهمن و اسفندماه یک نمایش به نام «طوفان» به کارگردانی مصطفی کوشکی را در دست داشتم که در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت که قرار است همچنان در سال جدید نیز اجرای آن ادامه داشته باشد. علاوه بر این مشغول کار در سریال جدید سروش صحت هستم که خبر آن را در یک زمان مناسب رسانه ای خواهم کرد.
او در پاسخ به این سوال که آیا بازگشایی سالن های تئاتر در تعطیلات نوروز به فروش گیشه کمک می کند یا خیر گفت: چند سال می شود که سالن های خصوصی در ایام نوروز باز هستند اما با توجه به اینکه در طی این دو سال کرونا روی کار آمده است سالن ها ناچار هستند تا حد معقول اجرایی نداشته باشند و این اتفاق ضربه زیادی به گروه های اجرایی وارد می کند و اگر در این شرایط تئاتر ها باز باشند ممکن است از لحاظ اقتصادی گروه ها در مضیقه قرار بگیرند و نتوانند نمایش را با قیمتی که می خواهند بفروشند و ممکن است توجیه اقتصادی برای آن ها نداشته باشد به همین دلیل ممکن است در ایام نوروز نمایش ها بسیار کم باشند.
محمد نادری در پایان و در پاسخ به این سوال که برای سال جدید چه آرزویی دارد گفت: کار ما از آرزو داشتن در این وضعیت بد و ناهنجار جامعه گذشته است و شاید بتوان گفت آرزویی برایم باقی نمانده است.
انتهای پیام//
بیشتر بخوانید توقعات جهانگیر الماسی از رئیسجمهور ویدا جوان نگران امنیت شغلی هنرمندان لینک کپی شد ارسال به دیگران وبگردی تئاتر تعطیلات نوروز تلویزیون جامعه سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر نوروز عید محمد نادری
عناوین مرتبط توقعات جهانگیر الماسی از رئیسجمهور ویدا جوان نگران امنیت شغلی هنرمندان شاید لونه شغال به سینما برسد! روایتی از تلاش چنددهه بازیگری رضا رویگری در نام آوران زمان ومکان تشییع پیکر جمشید مشایخی مشخص شد نظر شما نام ایمیل نظر خود را بنویسید: ارسال پربینندهترین اخبار فرهنگ و هنر ۱ اولین ویدیوی سحر قریشی و تتلو در سال جدید ۲ ماجرای سحر قریشی و تتلو به کجا رسید ؟ ۳ درگذشت بازیگر جوان بر اثر ابتلا به کرونا ۴ پوستر فصل پنجم «جوکر» منتشر شد ۵ زوج زنانه زیرخاکی؛ سوپرایز نوروز 1401 ۶ خبر فوت همسر سابق یوسف تیموری ۷ تینا پاکروان عکس مشترکش را با مهران مدیری منتشر کرد ۸ مرجانه گلچین: تصاویر عجیبی در شهر دیدم!/ مسئولان رسیدگی به معیشت مردم را در اولویت قرار دهند/ امیدوارم امسال کرونا نابود شود ۹ یک خانه زیبا در مهرشهر ۱۰ اولین واکنش کریس راک به سیلی ویل اسمیت ۱۱ پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران به مناسبت درگذشت علی برجسته ۱۲ دلیل پشیمانی مهران غفوریان از حضور در برنامه جوکر چیست؟ ۱۳ سیاوش طهمورث: خجالت نمیکشید به علی نصیریان جایزه بازیگر مکمل میدهید؟/همان را هم نمیدادید، لاقل جایگاهش حفظ میشد ۱۴ بابک افرا با «خانواده رجبی» وصلت کرد مهمترین اخبار
دخالتهای خارجی عامل اصلی بحران پاکستان است/ ما نگران کشور و مردم مسلمان پاکستان هستیم
این همه تبعیض تا به کی؟!/ به آنهایی که نمیخواهند پرسپولیس قهرمان شود، خسته نباشید میگویم
سعید لطفی: پیکان تیم سختکوشی است/ استقلال برای قهرمانی نباید کاری به دیگر نتایج داشته باشد
میزبانی نقش جهان از بانوان اتفاق شیرینی را رقم خواهد زد/ تلاش میکنیم جواب اعتماد مسئولین سپاهان را با قهرمانی بدهیم
تورم ۶۲ درصدی در انتظار ترکیه/ اردوغان با اقتصاد ترکیه چه کرد؟ آخرین اخبار فرهنگ و هنر فیلم/ راهکار بچه ایی که دلش جیگر می خواهد! پوشش زنده مراسم هئیت های شاخص کشور با پلتفرم تکیه در رمضان واکنش وکیل اصغر فرهادی به پرونده حقوقی فیلم «قهرمان» بررسی جنایات آپارتاید و آزار و اذیت رژیم صهیونیستی در ««پرونده های فلسطین» قرار جلب به دادرسی علیه اصغر فرهادی صادر شد انسیه خزعلی: معاونت امور زنان و خانواده گوش شنوای مطالبات زنان هنرمند در عرصه سینما است «لامینور» اکران میشود؟ دعوت انسیه خزعلی از زنان دستاندرکار سینما برای طرح مشکلات خود با معاونت امور زنان بررسی استعمار نو اتحادیه اروپا در قبال آفریقا در «آفریقا امروز» برنامه «فلسطین؛ محرمانهزدایی» با نگاهی به عملکرد مخرب اتحادیه دانشجویان یهودی از دوخت گیوه تا پرورش کرم ابریشم در برنامه «ایران» پخش دوباره ی سریال پایتخت بلیت سینما نیم بها شد فیلم/ بد و بیرای بچه ی ایرج طهماسب به مشتری در یک مهمونی برنامه مجالس ماه مبارک رمضان و آدرس پخش زنده مراسمات شکستن سکوت انجمن بازیگران در قبال خشونت علیه زنان اخبار برگزیده 2 نظر متفاوت در خصوص تزریق دز چهارم واکسن کرونا استقلال - پیکان؛ رونمایی از استقلال قرن جدید تلاشها برای بازگشت ستاره پرسپولیس ادامه دارد مسکو: تصاویر بوچا توطئه علیه روسیه است بایدن خواستار محاکمه پوتین به اتهام جنایت جنگی شد کشف گور جمعی مربوط به اعدامهای صدام در نجف اشرف سرخها به دنبال جبران مافات پارلمان پاکستان منحل شد تبعید یک پرسپولیسی به نیمکت این اشتباهات رایج باعث زرد شدن دندان ها میشوند از ولاهوویچ تا مسی و رونالدو آخرین خبر از وضعیت فرزاد فرزین سوزش زبان نشان دهنده کدام بیماری است؟ حس و حال امین حیایی بعد از دریافت سیمرغ ساخت فیلم سینمایی «بیرو» از زبان کارگردانش شبکه اجتماعی
واکنش ستاره پرسپولیس به اتهامی بزرگ!
سنگ تمام سرمربی اسبق تیم ملی برای علی دایی
توئیتر رسمی جام جهانی: ایران مانع صدرنشینی انگلیس میشود؟
دریافت وام ازدواج آسانتر میشود آخرین اخبار بازار اخبار پربازدید اخبار برگزیده قیمت زنده نرخ سکه و ارز لیگ ایران و جهان آرشیو اخبار صفحه نخست | ارتباط با ما | درباره ما | آرشیو |
تمام حقوق برای خبرگزاریبرنامحفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است
طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام
منبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: تلویزیون
تئاتر
سینما و تلویزیون
فرهنگ و هنر
برنا
مردم ایران
ویروس
بازی
فیلم سینمایی
سروش صحت
رسانه
تعطیلات نوروز
نوروز
ایام نوروز
جامعه
تئاتر
تعطیلات نوروز
تلویزیون
جامعه
سینما و تلویزیون
فرهنگ و هنر
نوروز
عید
محمد نادری
فرهنگ و هنر
محمد نادری
سال جدید
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا
منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۲۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دین سینما به امام صادق(ع) چه زمانی ادا میشود؟
این اهمیت از آنروست که با توجه به آمارهای منتشر شده ازسوی نهادهای علمی کشور بیشتر مخاطبان ایرانی به موضوعات دینی اهمیت میدهند و براساس آخرین پیمایش مرکز تحقیقات صدا وسیما نیز پربینندهترین برنامههای رسانهملی برنامههای مذهبی هستند. اما اینکه چرا تاکنون درصنعت فیلمسازی و سریالسازی به چنین موضوع مهمی کمتر پرداخته شده نیاز به بررسی بیشتری دارد.
سینما و فیلمسازی مذهبی سینما ذاتا هنری قصهگو و در عینحال وابسته به تکنولوژی محسوب میشود و به همین جهت بستر خوبی برای طرح روایت و داستانهای برآمده از باورها و عقاید انسانها در طول
تاریخ است. همچنین بهدلیل بدیع و مدرن بودن، ابزارهای نامحدودی در اختیار دارد که میتواند در اذهان مخاطبان عمیقا اثرگذار باشد. از آغاز شکلگیری سینما در اواخر قرن نوزدهم تا به امروز، جادوی سینما این امکان را فراهم کرده تا سینماگران، دغدغههای اعتقادی و مذهبی خود را از طریق این رسانه به نمایش بگذارند. بهطورکلی این تولیدات دارای اهمیت استراتژیک هستند و میتوانند در نمایش و قرائت مطلوب مردم درخصوص ادیان، مهم و پرطرفدار باشند.
چرا سینمای دینی در ایران شکل نمیگیرد سینمای ایران اسلامی که بهعنوان مرکز اصلی تجمع شیعیان دنیا، سالهاست در تولیدات انواع فیلمهای سینمایی با رویکردهای انسانی و اخلاقی خوش درخشیده اما بهنظر میرسد تاکنون برای تولیداتی از نوع سینمای دینی حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد؛ آنهم در شرایطی که جریانات انحرافی صهیون و وهابیت، تمام سپاه خود را برای به تصویر کشیدن دوران صدر
اسلام بهگونهای که مطلوب خودشان است، به میدان آوردهاند. از ساخت فیلم و حکمرانی بر سینمای هالیوود تا بودجهریزی و سریالسازی در کشورهای حاشیه خلیجفارس و خاورمیانه برای تحریف تاریخ
شیعه و دوران امامت اولاد نبی اسلام(ص) آن هم بدون رعایت ابتداییترین ملاحظاتی که میتوان داشت.
تحریف تاریخ شیعه مصداق فراوانی را میتوان از میان تولیدات عربی درباره تحریف تاریخ شیعه همراستا با تفکر ضدایرانی مثال زد اما متأخرترین آنها میتواند مجموعههایی مانند «اِمامُ الْفُقَهاء» یا «حشاشین» باشد که این روزها نامش سر زبانها افتاده است. این تولیدات نمایشی گرچه ازسوی برخی با سهلانگاری دنبال میشود اما ماجرای آنها عمیقتر از مباحثی چون جنبه سرگرمی صنعت فیلمسازی است و تلاش میشود تا با القای تصویری غلط، زمینه تحریف تاریخ را فراهم کند.به طور مثال این مجموعههای تلویزیونی نه فقط بهدور از اهداف سیاسی و ضدشیعی ساخته نشدهاند بلکه دقیقا میدانند چه هدفی را دنبال میکنند و قرار است چه تصویری از اسلام و شیعه به جهان ارائه نمایند تا در نهایت آنچه در اذهان در مورد اسلام و تشیع شکل میگیرد، به نفع خودشان و در راستای تضعیف اندیشه ولایی شیعیان باشد که امروز رسانهها و اندیشمندان صهیونیستی چنین تفکری را مانع جدی حیات خود میدانند.
تصویری تحریف شده از امام صادق(ع) به عنوان نمونه مجموعه «اِمامُ الْفُقَهاء» که در رابطه با زندگی امام صادق(ع) به کارگردانی سامی جنادی سوری و نویسندگی حامد العلی کویتی با حمایت شرکت کویتی الخیر در ۳۰ قسمت ساخته شده و در سال ۱۳۹۱ از شبکه العراقیه در عراق پخش گردید و پس از آن شبکه الکوثر صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز البته با برخی اصلاحات، ازجمله پوشاندن چهره مبارک بنیانگذار مذهب شیعه(ع) و پدر بزرگوارشان، آن را به نمایش گذاشت، تلاش شده تا روایتی تاریخی از خلفای اربعه ارائه دهد و با توجه به نهضت علمی که امام باقر(ع) و امام صادق(ع) پایهگذاری کردند، این موضوع را اثبات کند. این در حالی است که این
سریال با توجه به جایگاه این دو امام شیعه در پی اثبات جریان خلافت است اما از این امامان و خلافت برحق آنها چیزی نمیگوید.همین امر سبب شد برخی مراجع تقلید در کشورهای مختلف اسلامی از این سریال انتقاد کنند. «اِمامُ الْفُقَهاء» اگرچه مدرسه علمیه امام صادق(ع) در مسجد النبی(ص) و پرورش فقها و علما در آن مدرسه را به تصویر کشیده است، اما به امامت این امام بزرگوار و نشان دادن شخصیت وی در حد یک فقیه، بسنده کرده که چنین رویکردی در مجموعهای که مدعی روایت زندگی امام صادق(ع) است، نمیتواند بیهدف بوده باشد.بر همین اساس باید این سؤال را مطرح کرد، آیا واقعا ساخت فیلم و سریال در خصوص بنیانگذار مذهب شیعه وظیفه سینما و تلویزیون ایران نیست؟
حشاشین در مقابل تفکر شیعی در راستای بررسی تولیدات فیلمسازی و سریالسازی، باید گفت سریال حشاشین نیز که در ماه رمضان امسال پخش شد و تلاش کرده جنبش شیعه اسماعیلیه را همراستا با داعش به تصویر بکشد را هم باید در این رابطه ارزیابی کرد. اسماعیلیها نام خود را از اسماعیل بن جعفر، فرزند امام صادق(ع) گرفتهاند. آنها برخلاف شیعیان اثنیعشری، که امام موسی کاظم(ع) برادر کوچکتر اسماعیل را به عنوان امام پذیرفتهاند، معتقد بودند اسماعیل جانشین امام صادق(ع) بوده است. همین تفکر انحرافی حالا دستمایه جریانهای صهیونیستی شده تا از زبان کشورهای سکولار اسلامی فیلمی ساخته شود که تفکر شیعی را با داعش ساخته شده توسط غرب پیوند زنند و به جهانیان نشان دهند که تفکر داعشی همراستا با تفکر شیعی است و با تحریف تاریخ، کذبیات تفکری خود را جای حقیقت اندیشه شیعیان جا بزنند.
سینما حق دستکاری تاریخ را ندارد با بازخوانی انتقادات و واکنشهایی که امروزه از سوی منتقدان به چنین آثاری میشود، میتوان بهخوبی دریافت که جریانات صهیونیستی چگونه از دوقطبیسازی و پاککردن تاریخ بهره میبرند. بهطور مثال شاید فیلمنامهای با یک قصه اجتماعی و عاشقانه این امکان را برای فیلمساز فراهم کند تا دخل و تصرفی در موضوع ایجاد نماید اما فیلمساز طبیعتا حق دستکاری تاریخ و وقایع شناخته شده را ندارد، بهخصوص اگر درام به شخصیتی تاریخی بپردازد که در یک دوره زمانی خاص نقش فعالی داشته است؛ این نقدی است که وجیهه عبدالرحمن از بازیگران سینمای عرب بهتازگی بر سریال «حشاشین» مطرح کرده است. متاسفانه پدیده جعل تاریخ در درام تاریخی عرب و ترکیه بسیار وجود دارد، چراکه آنها فیلمنامهها را از بین رویدادهایی برمیگزینند که مواضع قهرمانانه را تقویت و افتخارات و پیشینیانشان را ستایش میکند و این قطعا به نفع درام نیست و وقتی این درام درخصوص به تصویر کشیدن شخصیتهای ارزشمند دینی جمع زیادی از مردم دنیا باشد، اشکال چنین رویکردی بیشتر نمود پیدا میکند.حتی برخی منتقدان شبکههای عربی نیز در مورد این سریال گفتهاند: این مجموعه نمایشی در ابتدا و انتها ماحصل خیال بوده که از تاریخ الهام گرفته شده است.
وقتی صهیون برای کوبیدن اسلام سیاسی دست بهکار میشود ساخت سریالهایی چون حشاشین از سوی جریان صهیونیستی که امروز در ضعیفترین جایگاه خود قرار دارد راهبری میشود تا با کوبیدن اسلام سیاسی در ایران، اخوانالمسلمین در مصر و حماس در فلسطین که بزرگترین دشمن آنها محسوب میشود و جریان مقاومت را در منطقه پدید آوردهاند به جریان تندروی ساخته شده توسط آمریکا داعش نسبت دهد که اسلامهراسی را در دنیا تقویت کند.
در جنگ روایتها چه کردیم؟ حالا در این جنگ روایتها، سینمای ایران شیعی برای روایت
صادق از زندگی پدر مکتب جعفری چه کرده است؟ گرچه تلویزیون ایران درخصوص صدر اسلام و حوادث کربلا تولیدات قابل دفاعی داشته و میتوان به مجموعههایی مانند مختارنامه، امام علی(ع)، معصومیت از دست رفته، ولایت عشق، تنهاترین سردار و... اشاره کرد که هرکدام دورهای از تاریخ اسلام را مورد بررسی قرار دادهاند اما در این بین، جای یک فیلم سینمایی یا سریال در شأن بنیانگذار مذهب شیعه، بهشدت احساس میشود.همانطور که بر همه روشن است، تاریخ تمدنی غرب بدون وجود آوردههای علمی مسلمانان قطعا به جایی نمیرسید یا دستکم این دستاوردهای دانشمندان و عالمان اسلام بود که کتابخانههای غرب را تا دورهای از تاریخ پر کرد.طبیعتا تمدن کنونی جهان، ازتلاش ملل گوناگون در طول تاریخ شکل گرفته است وسهم اسلام در پیدایش وتوسعه این تمدن، بیش ازدیگر تمدنها نباشد، کمتر نیست. پرسش اینجاست که آیا سینمای ایران ظرفیت ساخت فیلمی برای بیان این تاریخ را ندارد یا ما با فقر سینماگران دغدغهمند و شیعه مواجه هستیم؟
دوران سینمای سکولار گذشته است علوم و تمدن اسلامی از مسیرهای مختلفی به غرب منتقل شد که ترجمه کتب عربی به زبانهای اروپایی و تدریس و استفاده از کتب عربی که دانشمندان مسلمان آنها را در مراکز علمی نوشته یا ترجمه کرده بودند، بیشترین تاثیر را داشت. شاید این توضیحات برای اثبات اهمیت توجه به اقدامات اساسی امام صادق(ع) و جهاد علمی که او ایجاد کرد، کافی است تا متوجه باشیم که تا چه اندازه پرداخت به زندگی این دانشمند زمان، گردآورنده علوم اسلامی و سپس انتشار آن به سراسر دنیا و حتی تاثیرش بر شکلگیری غرب در سینما و تلویزیون اهمیت و جذابیت دارد. مردم ایران مخاطبانی مشتاق به تماشای آثار نمایشی با مضامین مذهبی و دینی هستند.در همین ماه رمضان گذشته واقعا روشن شد که دوران «تلویزیون، رسانهای با ماهیت سکولار است» گذشته و نهفقط تلویزیون که سینما نیز تشنه تولیداتی با مضامین ارزشمند است؛ چراکه مخاطب سینمای امروز نیز چنین خواستهای دارد و فیلمهای دفاعمقدس یا انقلابی همیشه در ایران پرفروش بودهاند.
جای خالی استکبارستیزی رئیس مکتب جعفری در سینما میتوانیم با یک روایت دقیق و جذاب سینمایی، حقانیت شیعه و تاثیراتی را که بر فرهنگ بشری گذاشته، ثابت کنیم و این بار ما بهعنوان شیعیان ۱۲امامی و باورمند به مهدویت بگوییم غرب چگونه غرب شد و حالا با فاصله از همان دستاوردها امروز به چه نقطهای از اضمحلال فرهنگی رسیده است؟! در حقیقت دوران زندگی امام صادق(ع) را از هر منظری که مورد توجه قرار دهیم، سرشار از قصهها و پیروزیهای علمی و فرهنگی است که موجب شکلگیری دوران طلایی اسلام شد و تمامی این دستاوردها قابلیت نمایشیشدن دارد؛ ضمن اینکه امروز که جهان علیه هر نوع استکبار برخاسته و آزادگان مسلمان و غیرمسلمان خواهان برچیدهشدن رژیم صهیونیست هستند، بهترین فرصت برای بیان وجوه استکبارستیزی رئیس مکتب جعفری است و سینما باید دستبهکار شود تا در این جنگ رسانهای از موثرترین و فراگیرترین رسانهها، یعنی فیلمسازی برای تولید محتواهایی متناسب با فرهنگ شیعی بهره برد و چه روایتی مهمتر و ضروریتر از روایت زندگی امام صادق(ع)؟! سینما قصه میخواهد، حادثه و قهرمان نیاز دارد و دوران امام صادق یکی از توفانیترین ادوار تاریخ اسلام است که از یک سو اغتشاشها و انقلابهای پیاپی متعددی را تجربه کرده، از جمله قیام خونخواهان امام حسین(ع) و از سوی دیگر در این دوره تاریخی شاهد برخورد مکاتب، ایدئولوژیها و تضاد افکار فلسفی و کلامی هستیم که ناشی از برخورد امت اسلامی با مردم کشورهای فتحشده با دنیای خارج است. در آخر اینکه به نظر روایت این دوران طلایی از اسلام شیعی در سینما کمی همت، دغدغه و اسلامشناسی میخواهد تا فیلمنامهنویسان و کارگردانان سینمای ایران دستبهکار شوند و مدیران سینمایی و صداوسیما را کنار خود ببینند و دست و دلبازانه برای فتح و پیروزی شیعیان، این بار نه مانند صدر اسلام با فدا کردن خون؛ بلکه با تخصیص بودجه کافی، بهرهمندی از فناوری و استفاده از افراد باسواد و آگاه، آثاری نمایشی تولید کنند و مرزهای فرهنگی و هنری را درنوردند.