مدیر شبکه نسیم: سروش صحت ممنوعالکار نیست
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۵۵۶۰
مدیر شبکه نسیم با اشاره به اینکه سریالهای سروش صحت بازپخش میشود بیان کرد که او ممنوعالکار نیست.
به گزارش مهر، محمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم در نشست مدیران این شبکه که امروز یکشنبه ۱۲ تیر ماه در اداره کل روابط عمومی صداوسیما برگزار شد در سخنانی درباره برنامههای جدید این شبکه مطرح کرد: در حوزه طراحی برندهای جدید این راهبرد مد نظر است که با رویکرد محتواییتر به برنامهها بپردازیم ما قائل به سرگرمی فقط برای سرگرمی نیستیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی ادامه داد: ما چندین برند را در دستور کار قرار دادیم که به مرور یک به یک را روی آنتن میبینیم. از جمله برنامههایی که زودتر روی آنتن میروند «طنزستان» است که با کمک استانها شکل گرفته است.
خوشرو تصریح کرد: آیتمهای طنز نمایشی هم داریم، «جواهر سرخ» به زودی به آنتن میرسد. مسابقههای محتوایی داریم که بازطراحی برای برخی مسابقهها انجام میشود.
ساخت فصل جدید «کودک شو»مرتضی جاسبی مدیر گروه تولید شبکه در ادامه از ساخت فصل جدید «کودک شو» خبر داد.
خوشرو در ادامه درباره توقف برنامه «کتاب باز» عنوان کرد: «کتاب باز» یکی از سرمایههای سازمان است و حتماً حفظ میشود. برخی از رسانهها کمی عجله دارند. هر برنامهای چالشهای دارد. چالشهایی پیش روی تهمتن هم وجود دارد که علاوه بر اینکه برنامه خوب و جذاب است، اما چالش هم دارد. آن برنامه هم همینطور است چند نکته دارد که تاکنون ۲۵۰ قسمت از آن پخش شده و خستگی زیاد داشته است، برخی از عوامل هم سر کار دیگر هستند. ما هم نکاتی داریم، باید نگاههایی به آن در فرم و محتوا اضافه شود و سازمان هم درگیر تحولات است.
وی اضافه کرد: قبول داریم این فاصله بیش از یک سال شده است، اما برنامههای دیگر مثل خندوانه هم به وقفههای طولانی خوردهاند. ولی نمیخواهیم برنامه آسیب ببیند، خیلی پیگیریم که به جمع بندی قاطع برسیم، در این حوزه برنامههای دیگری هم داریم.
سروش صحت ممنوع الکار نیست در فضای رسانهای کار میکندمدیر شبکه نسیم در پاسخ به سوالی درباره سروش صحت و ممنوع الکاری وی تصریح کرد: ایشان که ممنوع الکار نیستند در فضای رسانهای کار میکنند، در شبکه تماشا اسفند ماه سریالی از او را پخش کردیم. اما بحث خود برنامه است که چطور میتواند اهداف را محقق کند.
خوشرو درباره برنامه «تهمتن» نیز یادآور شد: قرارداد این برنامه تمام شده است. مالک آن لوکیشن هم میخواهد کار دیگری داشته باشد قراردادهایی را با نمایشگاهها بستهاند و هنوز نتوانستهایم برای فصل دوم برنامه قرارداد ببندیم.
جاسبی در ادامه درباره دیگر برنامهها تصریح کرد: بعد از دهه اول محرم برنامههای جدیدی را داریم از جمله برنامه «آب و آتش» که در دهه سوم مرداد میتوانیم روی آنتن ببینیم. سری جدید مسابقه «هوش برتر» هم به آنتن میرسد. سعی داریم در این باره زمانی ۲۰ مرداد تا پایان شهریور در عین اینکه فضای ماه صفر حفظ شود برنامههایی را هم روی آنتن داشته باشیم.
امیرعباس اشرف مدیر تامین برنامه شبکه نسیم در ادامه درباره پرهیز از موازی کاری با دیگر شبکهها عنوان کرد: فیدبک و بازخوردی که از مخاطب گرفته میشود، شبکه و کنداکتور ما خیلی فشرده است و فقط میتوانیم گزیدهها و بخشهایی از یک فیلم و سریال را پخش کنیم که خاطره انگیز باشد.
تذکر به خطاهای وایرالیخوشرو درباره مدیریت فضای مجازی گفت: بخشی از این فضای وایرالی به جذابیت آثار مربوط میشود. از منظر حاکمیت، فضای مجازی پروتکلها و محدودیتهای خود را دارد که ما هم به آنها میپردازیم. نظارتی هست، کنترل میشود و اگر خطایی باشد تذکر داده میشود و اینها به این دلیل است که برنامههای شبکه عمدتاً توسط افراد خارج از سازمان مدیریت میشوند.
مدیر شبکه نسیم در ادامه درباره گران قیمت بودن برخی برنامهها یادآور شد: برخی از برنامههای ما این چنین است که با حامیان مالی پیش میرود که به دلیل وجود برخی برندها امکاناتی را فراهم کردهاند. ما از آنها به نوعی حمایت میکنیم، چون از تولیدکنندگان داخلی حمایت میکنند. با آنها همراهی صورت میگیرد و بخشی از هزینهها را هم به عهده میگیرند. اما شبکه طبق عرف و قرارداد سازمان پیش میرود و رقم غیر عرف نمیدهد.
وی در پایان درباره ساخت برخی برنامههای موازی در شبکهها عنوان کرد: برنامههایی که گل میکنند و موفق هستند تکرار میشوند ما هم در شبکه نسیم این کار را انجام میدهیم و از موفقیتها استفاده میکنیم دیگران هم طبیعتاً این کار را انجام میدهند.
منبع: فرارو
کلیدواژه: سروش صحت ادامه درباره مدیر شبکه نسیم شبکه نسیم ممنوع الکار برنامه ها روی آنتن سروش صحت
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۵۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نگاهی به بیبدن|متهمان ردیف اول قتل که قاتل نیستند!
فیلم سینمایی "بیبدن" دنبال زدن تلنگری به خانوادههاست و قصد دارد در بستر یک داستان جنایی، گسستهای والدین و فرزندان و روابط بعضاً ناقص آنها را به رخ بکشد. - اخبار فرهنگی -
خبرگزاری تسنیم- گروه فرهنگی
فیلم «بیبدن» ساخته مرتضی علیزادهِ فیلم اولی با نویسندگی کاظم دانشی، خیلی زود پس از رونمایی از جشنواره فیلم فجر به پرده سینما رسید و با فروش بیش از 32 میلیارد تومانی تا به امروز، اقبال نسبتا خوبی را به عنوان فیلمی در ژانر درام جنایی به خود دید.
دانشی که پیش از این با ساخت «علفزار» تجربه خوبی از بازخوانی پروندههای جنایی کسب کرده بود، این بار در مقام نویسنده، سراغ داستانی نزدیک به واقعیت رفت و با برداشتی آزاد از پرونده «غزاله و آرمان» که مربوط به سالهای 1392 تا 1400 است، فیلمی در ژانر درام جنایی را به سینماها آورد تا روایتگر یکی از هولناکترین قتلهای چند سال اخیر و در عین حال جنجالیترین پرونده قضایی باشد.
حواشی روز پنجم فیلم فجر|رقابت سنگین «بی بدن» و «بهشت تبهکاران» بر سیمرغ حاشیه/ 14 کیلو کم کن تا «مجنون» شوی!مروری بر زیرمتنهای نهفته در این اثر، یک پیام روشن و جدی را برای مخاطبانش دارد و آنهم تلاش کارگردان و نویسنده برای ایجاد یک پل ارتباطی بین این پرونده قتل با عقبه روابط عاطفی در هر 2 خانواده قاتل و مقتول است. موضوعی که در شخصیتپردازی و دیالوگگویی بازیگران و نوع بازی آنها نهفته شده و شاید مخاطب را پس از تماشای فیلم به این فکر فرو ببرد که آیا میشد قتلی اتفاق نیفتد؟ به جز فرد قاتل، آیا افراد دیگری هم در شکلگیری این جنایت هولناک سهم داشتند؟ به نظر میرسد که پاسخ به هر دو سوال «مثبت» است؛ اما چرا؟
جستوجو در شخصیتپردازی بازیگران فیلم، ابعاد دیگری از قتل دختر جوان (ارغوان) را به نمایش میگذارد؛ سروش صحت در نقش پدر «ارغوان»، کاملا منفعل و سرد است، از مهمترین اتفاقات رخ داده در بطن خانوادهاش بیخبر است، تلاشی برای ارتباط پدرانه با دخترش برای فهم نیازهای او در دوران حساس جوانی و نوجوانی نمیکند و حتی پس از مرگ او با حالتی سردرگم و بیاراده، تنها شنونده دیالوگهای طرفین است. رفتار منفعلانه او در اکثر سکانسهای فیلم، مخاطب را آزار میدهد که چرا این مرد، حتی یک برخورد سخت و خشن با قاتل دخترش ندارد؟ که البته به نظر میرسد این شخصیتپردازی و بازیگردانی به عمد توسط کارگردان طراحی شده است.
در نگاه اول، شاید به نظر برسد که انتخاب چنین نقشی برای سروش صحت با توجه به عقبه بازیگری او، اشتباه بوده اما نباید فراموش کنیم که کارگردان بی بدن به دنبال نمایش «پدر بیمسئولیت» است. پدری که حتی حساسیت لازم برای امور روزانه دخترش را ندارد و سردرگم در زندگی روزمره تا جایی پیش میرود که با خبر قتل دخترش مواجه میشود.
البته اینکه سروش صحت در ایفای چنین نقشی موفق عمل کرده یا خیر، موضوع دیگری است. صحت را بیشتر با ایفای نقش در بازیهای انرژیک میشناسیم و بازی در نقش پدر ارغوان تجربه جدیدی برای اوست. برای یادآوری هنرمندی سروش صحت در بیبدن فارغ از نقدی که به بازی کم عمق او وارد است، کافی است بازی احساسی او در جایی که از عروسی دخترش یاد میکند را دوباره مرور کنیم تا بازی هنرمندانه او در آنجا تبدیل به یکی از ماندگارترین سکانسهای بیبدن شود.
در نقطه مقابل، الناز شاکردوست ایفاگر نقش مادر «ارغوان» است که هدایت پرونده را به دست گرفته و برخلاف پدر، با کنگشریاش، قاتل را تا چوبه دار بدرقه میکند؛ در ظاهرِ ماجرا، با مادری دلسوز طرفیم، اما در تعدادی از سکانسهای فیلم پنهانکاری او تو ذوق میزند و در نهایت زنجیرهای از اتفاقات که ارغوان را به آن سرنوشت شوم دچار میکند. شاکردوست نمادی از مادر مهربان اما «پنهانکار» است. پنهانکاری او در بخشهای مختلفی از فیلم دیده میشود. از پنهانکاری او در ماجرای کویر رفتن ارغوان با دوستانش و اتفاقات تلخ بعدش تا ارتباط پنهانی سروش و ارغوان.
خانوادهای را تصور کنید که مادرش پنهانکار است و مهمترین رخدادهای فرزندش را با همسر خود در میان نمیگذارد، پدر هم تلاش چندانی برای ارتباط گرفتن با دختر و کنترل رفت و آمدهای او ندارد؛ خروجی این همه بیمسئولیتی والدین چه میتواند باشد؟
سری به خانواده قاتل بزنیم؛ پژمان جمشیدی در نقش پدر سروش، رقم زننده یک شکست عاطفی برای پسرش است؛ او به راحتی همسر اول خود را ترک کرده و بدون توجه به آیندهای که انتظار پسرش را در سنین حساس نوجوانی میکشد، تصمیم به ازدواج مجدد میگیرد. لجبازیهای مکرر او و هدایت سروش در مسیر اشتباه هم مزید بر علت میشود که سرنوشت سروش بیشباهت با ارغوان نباشد. به نظر میرسد در اینجا هم با جنس دیگری از «پدر بیمسئولیت» مواجهیم؛ پدری که غرورش از فرزندش مهمتر است و بهای این غرور، خون پسرش است.
ماجرا به همینجا ختم نمیشود؛ سوی دیگری از پرونده قتل ارغوان، یک دختر جوان که مالامال از حسادت است، نشسته؛ در ظاهر دوست است، در واقعیت دشمن؛ در ظاهر، عملی که مرتکب میشود، ساده است اما اثر وضعی کار او به قدری عمیق است که آتش یک خشم مردانه را شعلهور میکند و در نهایت به جنایتی هولناک ختم میشود. «دوست حسود» گاهی از دشمن هم خطرناکتر است.
بیبدن ضد قصاص است؟
یکی از سوالاتی که پس از اکران این فیلم مطرح شد، همین موضوع بود؛ آیا بیبدن از قصاص طرفداری میکند یا علیه آن است؟ تجربه تماشای فیلمهایی که برچسب «ضد قصاص» را یدک میکشند، نشان میدهد که مخاطب وقتی صندلی سینما را ترک میکند، برای فرد اعدام شده دلسوزی میکند؛ آیا این اتفاق در بیبدن برای سروش تکرار میشود؟
تصاویر دوربینهای مدار بسته که در بخشی از فیلم پخش میشود، بخش مهمی از حقیقت پرونده و مرتکبین جرم را فاش میکند؛ از سویی دیگر، تمام اتفاقات برای اینکه قاتل بخشیده شود، به خوبی کنار هم چیده شده اما پدر سروش همه راهها را برای بخشش میبندد. موضع بی بدن نسبت به قصاص متفاوت است؛ روی انجام قصاص پافشاری نمیکند و بارها اعلام میکند که راه بخشش باز است و از سویی دیگر، موضع آوانگارد نیز نسبت به این مسئله نمیگیرد. به نظر میرسد که کارگردان و نویسنده هوشمندانه از کنار این مسئله عبور کردند تا سراغ مسئلهای مهمتر بروند و آنهم «گسستهای درون یک خانواده» است.
چرا پیگیری مورد «بی بدن» مهم است/ نباید زیر بار حق کشی رفت
یک بازیِ درخشان، یک بازیِ درخشانتر
اگر الناز شاکردوست را کنار بگذاریم، دو بازی درخشان در بیبدن توجهات را به خود جلب کرد؛ نوید پورفرج و گلاره عباسی.
پورفرج که با بازی در فیلمهای سینمایی «مغزهای کوچک زنگ زده» و «مغز استخوان» توانایی هنریاش را به رخ کشید، در بیبدن هم به عنوان بازپرس ایفای نقش کرد و درخشان بود. او هم کنش قهرمانی داشت، هم در جایی پایش لغزید و به ضدقهرمان تبدیل شد و به خوبی از پس هر دو نقش برآمد. تلاش او برای بخشش قاتلینی که در پروندههایش با آنها سروکار دارد، برای مخاطب قابل باور است.
در نقطه مقابل، گلاره عباسی را در نقش مادر سروش میبینیم که علیرغم بازی کوتاهش اما بسیار اثرگذار است و نقش مادر شکست خورده را به خوبی بازی میکند.
بیبدن شباهتهای زیادی به «علفزار»، فیلم قبلی کاظم دانشی دارد، اگرچه شاید به اندازه آن جسور نباشد و خیلی سراغ خط قرمزها نرود اما به هر حال امضای دانشی پای آن است. اوست که داستان را از لابهلای پروندههای قضایی که عمدتا دسترسی به آنها ساده نیست، بیرون میکشد و خط سیر یک درام جنایی را کنار قرار میدهد. تنها ابهام این است که چرا خود او در نقش کارگردان حاضر نشد؟
به نظر میرسد که بیبدن دنبال زدن تلنگری به خانوادههاست و قصد دارد در بستر یک داستان جنایی، گسستهای والدین و فرزندان و روابط بعضاً ناقص آنها را به رخ بکشد. «پدر بیمسئولیت»، «مادر پنهانکار» و «دوست حسود» اگرچه قاتل نیستند، اما در وقوع این جنایت بیگناه هم نیستند.
انتهای پیام/